Drukarki – jak wybrać właściwą?

Drukarki – jak wybrać właściwą?

Choć ludzkość opracowuje coraz to nowsze technologię, to drukowanie na papierze jest ciągle bardzo funkcjonalne i ważne zwłaszcza w funkcjonowaniu firm. Jaką drukarkę powinniśmy wybrać i czym się kierować przy wyborze?  

Ile wydrukujesz?

Pierwszą rzeczą do przemyślenia jest ilość wydruków. Nie szybkość, nie kolor, nie liczba kropek na cal, ale liczba stron, które drukarka wydrukuje w ciągu miesiąca. Nawiasem mówiąc, nie trzeba wybierać dokładnie modelu, który zapewni pożądaną wydajność. W końcu możesz kupić nie jedną, ale dwie drukarki, ale już mniej odporne. Dodatkową korzyścią będzie radość pracowników: z powodu drukowania równoległego rzadziej będą musieli czekać na swoich kolegów, aby wydrukowali papier, a dwie drukarki mogą być dystrybuowane w całym biurze.

Czy muszę skanować i kopiować?

Jeśli odpowiedź brzmi „tak”, zwróć uwagę na rodzaj urządzeń „sąsiadujących” z drukarkami – urządzenia wielofunkcyjne. Mogą drukować, kopiować lub „skanować”. Niektóre mają nawet wbudowany faks – nawet raz w roku, ale z jakiegoś powodu ten dinozaur jest potrzebny także w XXI wieku.

Czy potrzebuję drukowania w kolorze?

Być może nie ma tu nic do wyjaśnienia. Jeśli wystarcza Ci czarno-biały druk, nie ma nawet o czym myśleć: takie modele są znacznie tańsze i bardziej ekonomiczne. Kolorowa drukarka jest potrzebna, gdy trzeba drukować prezentacje ze schematami, ulotkami i fotografiami (w tym drugim przypadku lepiej jest spojrzeć na drukarki atramentowe). Tylko nie zapominaj, że będziesz musiał zapłacić więcej nie tylko za samą drukarkę, ale także za materiały eksploatacyjne: toner lub tusz, a także za drukowanie zdjęć – za specjalny papier.

Druk atramentowy czy laserowy?

Po udzieleniu odpowiedzi na wszystkie powyższe pytania nieuchronnie będziesz musiał wybierać między modelami atramentowymi i laserowymi. Jako użytkownik prawdopodobnie nie obchodzi cię, jakie procesy zachodzą w pudełku. Jednak warto trochę przyjrzeć się różnicy między tymi dwiema technologiami.

Jak działa drukarka laserowa?

Magia statycznych ładunków elektrycznych jest odpowiedzialna za wszystko. Najpierw ładunek ujemny jest „wylewany” na bęben (specjalny wałek). Następnie promień lasera przesuwa się po jego powierzchni, a ładunek odpływa z oświetlonych miejsc – a następnie toner jest przyciągany do tych miejsc (ma również ładunek ujemny i unika bliskiej komunikacji z naładowanymi obszarami bębna). Cóż, wtedy toner ma bezpośrednią ścieżkę do papieru – i znowu, materia jest elektrostatyczna, ponieważ arkusz będzie miał ładunek dodatni. Na końcu znajduje się piec, w którym toner topi się i jest upieczony. Nawiasem mówiąc, strony wychodzą z drukarki laserowej ciepłe, a czasem gorące.

Jak działa drukarka atramentowa

Zasada jest bardzo prosta: głowica drukująca porusza się wzdłuż arkusza i „rozpyla” małe, mikroskopijne krople atramentu we właściwych miejscach. Tutaj można zastosować jedną z dwóch metod: atrament jest wyrzucany albo w wyniku nagrzewania i rozszerzania (technologia natryskiwania termicznego), albo w wyniku deformacji piezokryształu pod wpływem napięcia (piezoelektryczny). Druga metoda została wynaleziona przez Epson i wykorzystuje ją we wszystkich swoich drukarkach do drukowania w domu, biznesie i druku wielkoformatowego.

Previous Kosmetyki Shiny Garage
Next Wentylator biurowy

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Najmniejsze przedsiębiorstwa mocno odczują podwyżkę cen prądu

Ceny energii są stabilne, wzrosły za to opłaty za sprzedaż i dystrybucję energii elektrycznej. Dlatego od stycznia odbiorcy w Polsce zapłacą rachunki wyższe średnio o kilka procent. Podwyżkę dotkliwiej odczują przedsiębiorstwa, zwłaszcza te

Strefa Biznesu 0 Comments

Praca w Małopolsce czeka – co piąta firma będzie zatrudniać!

Stopa bezrobocia spada, choć nadal wynosi ponad 6,5%. Czy to oznacza, że w naszym województwie nie ma pracy? Czy szukanie nowego zatrudnienia musi trwać miesiącami i być nieustanną harówką? Nie!

Strefa Biznesu 0 Comments

Jak działają agencje rekrutacyjne

Agencje rekrutacyjne szybko stały się jednym z najczęstszych kanałów, za pośrednictwem których zarówno pracodawcy, jak i kandydaci znajdują to, czego potrzebują. Podczas gdy agencje rekrutacyjne działają już od pewnego czasu,

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź