Onboarding

Onboarding

Pojęcie onboardingu jest stosowane w kontekście zasobów biznesowych i ludzkich i odnosi się do procesu orientacji nowych pracowników w sposób, który pomaga w ogólnym utrzymaniu zatrudnienia. Wykracza ono poza to, co znamy jako orientację na nowych pracowników. Proces ten koncentruje się na pomaganiu pracownikom w terminowej aklimatyzacji w nowym miejscu pracy i wprowadzaniu ich w życie w odniesieniu do kultury firmy, zrozumienia funkcji pracy i ogólnego poziomu komfortu. Przeczytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak firmy czynią nowe procesy szkolenia i orientacji pracowników bardziej kompleksowymi i jakie najlepsze praktyki są wdrażane w różnych branżach.

Przegląd i cel

Pracodawcy i rekruterzy zaczynają zdawać sobie sprawę, że szybkie wprowadzenie do nowej firmy nie jest skutecznym sposobem na osiągnięcie kompetencji i satysfakcji pracowników. Jedynym sposobem na kultywowanie miejsca pracy, w którym pracownicy rozumieją każdy aspekt swojego stanowiska, dobrze wykonują swoją pracę, czują się doceniani przez współpracowników i czują odpowiednią satysfakcję z pracy, jest zainwestowanie w program pokładowy, który spełnia różnorodne potrzeby. Dobry program, zgodnie z większością standardów, pomaga nowym pracownikom czuć się mile widzianym na stanowisku i minimalizuje czas potrzebny na to, aby niedawni pracownicy stali się produktywni na swoich stanowiskach. Ostatecznym celem takich kompleksowych działań rozwojowych jest osiągnięcie lepszych wskaźników utrzymania pracowników, ograniczenie kosztów i kłopotów z wysoką rotacją.

Wejście na pokład i orientacja

Firmy rozumieją, że dostosowanie się do oczekiwań i kultury firmy może być procesem indywidualnym, szczególnie w przypadku wyzwań związanych z nauką nowej pracy. Nie wyklucza to jednak możliwości odbycia spotkania orientacyjnego z kilkoma nowymi pracownikami na raz. Spotkania orientacyjne dają kilku osobom możliwość zapoznania się z firmą, korzyściami i celami w sposób, który jest efektywny kosztowo i pracochłonny. Spotkania te odbywają się zazwyczaj w pierwszych dniach lub tygodniach zatrudnienia pracownika i obejmują nowych pracowników ze wszystkich szczebli organizacji.

Te spotkania orientacyjne stanowią niewielką część całego procesu pokładowego. Wejście na pokład trwa dłużej niż jeden dzień lub kilka tygodni, czasami rozciągając się na okres pierwszego roku pracy nowego pracownika w firmie. Spotkania te są dostosowane do potrzeb danej osoby i roli, a także obejmują szkolenia, mentoring i zaangażowanie pracowników. Firmy przekonują się, że wyjście poza początkowe spotkania orientacyjne i zainwestowanie czasu w wejście na pokład poszczególnych pracowników przynosi korzyści, które są widoczne od lat.

Tak więc, chociaż wielu pracodawców używa zamiennie terminów „orientacja” i „wejście na pokład”, to nie są one takie same. Orientacja ma miejsce w pierwszych dniach i tygodniach pracy; wsiadanie na pokład jest procesem, który rozpoczyna się tygodnie przed tym pierwszym dniem i kończy się miesiącami, a nawet rokiem, po zatrudnieniu. Ta ciągłość przyjmowania, wzmacniania pozycji i doceniania nowych pracowników prowadzi do takiej satysfakcji z pracy, która przekłada się na długotrwałe zatrudnienie.

Cele pokładowe

Jednym z głównych celów pokładu samolotu jest zanurzenie nowych pracowników w kulturze firmy. Oczywiście w procesie rekrutacji należy identyfikować kandydatów, którzy mają już wiele z podstawowych wartości firmy, ale kluczowe znaczenie ma informowanie nowych pracowników na bieżąco o kulturze organizacyjnej firmy. Dzieje się tak dlatego, że kultura firmy odzwierciedla to, co firma reprezentuje.

Kultura wspaniałej firmy składa się z takich elementów, jak pełne szacunku miejsce pracy, w którym ludzie troszczą się o siebie nawzajem; integracyjne środowisko, w którym ludzie z grup wielokulturowych i wielopokoleniowych czują się mile widziani; polityka płacowa, która może, ale nie musi obejmować wolontariat; oraz inne aktywa. kultura firmy może być również negatywna. Pracownicy w cytowanym badaniu, którzy wyrazili niezadowolenie, uważali, że w ich firmach brakuje tej kultury. Pracownicy albo nie zgadzali się z reprezentowanymi wartościami, albo ich nie uznawali.

Zapewnienie nowym pracownikom poczucia wartości i akceptacji to kolejny cel wejścia na pokład. Kiedy pracownicy czują, że podzielają te same wartości, rozumieją wizję i mówią tym samym językiem, co wszystkie poziomy przywództwa, stwarza to poczucie przynależności.

Innym celem wsiadania na pokład jest wzmocnienie pozycji nowych pracowników poprzez zapewnienie im platformy do wyrażania swoich opinii na temat ich roli w firmie. Komunikacja jest ważnym aspektem pracy na pokładzie, a pracownicy, którzy poczuli, że ich obawy zostały wysłuchane, konsekwentnie wyrażają większą satysfakcję z pracy.

Nowy najem – Witamy

Proces wsiadania na pokład musi rozpocząć się przed pierwszym dniem pracy pracownika i powinien rozpocząć się niezwłocznie po jego zatrudnieniu. Skuteczne programy rozpoznają wartość w dotarciu z telefonem lub mailem od kierownika, działu HR, a nawet współpracownika. Udzielenie nowemu pracownikowi dostępu do firmowej strony internetowej pracownika może pomóc mu uzyskać wgląd, który umożliwia mu dotarcie do pracy z fundamentalnym zrozumieniem wielu aspektów jego pracy.

Firma – Wprowadzenie

Następnie następuje dokładne wprowadzenie do firmy i konkretnego działu. Krok ten daje przegląd misji firmy, wartości działu, prezentację kluczowych graczy i roli pracownika w ogólnym obrazie rzeczy. Ten pierwszy dzień jest ważny dla tego, jak pracownik widzi siebie w firmie. Menedżerowie powinni zadbać o to, aby był on jak najbardziej osobisty.

Polityka i procedury

Należy również uwzględnić zasady i procedury, które mają zastosowanie do całego przedsiębiorstwa, a w szczególności do pracownika. Dzielenie się ważnymi punktami, takimi jak plany wynagrodzeń, działania afirmacyjne, wrogie środowisko pracy i procesy rozwiązywania skarg to dobry początek w kierunku zapewnienia, że pracownicy są świadomi i czują, że ich prawa są cenione. Można to osiągnąć poprzez orientację lub poprzez udostępnienie podręcznika firmowego dla nowych pracowników na kilka tygodni przed ich rozpoczęciem.

Na koniec, nie zaniedbuj włączania elementów administracyjnych, które czasami mogą stać się brzydkimi refleksjami. Przykładem mogą być takie szczegóły, jak procesy komunikacyjne związane z obsługą takich spraw, jak niesprzyjające warunki pogodowe, struktura płac za nadgodziny i ważne numery kontaktowe, a także uzyskiwanie od pracowników krytycznych informacji, takich jak kontakty awaryjne.

Zanurzenie kulturowe

Sprawić, aby nowy personel czuł się mile widziany w miejscu pracy, można osiągnąć kilka rzeczy. Pomaga im to w zrozumieniu sposobu, w jaki się tam robi rzeczy. Zapewnia również zrozumienie wartości i cech, które są ważne dla kultury korporacyjnej. W ten sposób nowi pracownicy są w stanie lepiej przyswoić sobie nawzajem swoich współpracowników i szybciej poczuć się częścią zespołu. Przejście to przebiega płynniej, a także prowadzi do tego, że pracownik ma poczucie celu i przynależności. Nacisk kładziony jest na oczekiwania podczas wsiadania do samolotu, jak również na gruntowne szkolenie zawodowe. Takie połączenie daje nowym pracownikom poczucie kompetencji i pewności siebie. Zmniejsza to nieporozumienia, które mogą prowadzić do frustracji i niechęci, które są kwestiami często powodującymi wczesną rezygnację nowych pracowników.

Dowiedz się więcej o procesie rekrutacji i  onboardingu na stronie: http://topagencjahr.pl/

Previous Pierścionek zaręczynowy - złoty czy srebrny ?
Next Inteligentny telefon jako stwierdzenie mody

Może to Ci się spodoba

Strefa Biznesu 0 Comments

Jak zwiększyć widoczność firmy w wyszukiwarce internetowej?

Dobra widoczność firmy w wyszukiwarce internetowej, czyli wysoka pozycja w naturalnych (organicznych) i reklamowych (linki sponsorowane AdWords) wynikach wyszukiwania na frazy związane z profilem działalności, to klucz do biznesowego sukcesu.

Strefa Biznesu 0 Comments

Jakie wyposażenie gabinetu kosmetycznego?

Liczba klientów, którzy regularnie odwiedzają salony kosmetyczne stale się zwiększa. Wizytówką salonu jest panująca w nim miła atmosfera, czystość, szeroki zakres oferowanych w nim zabiegów, profesjonalny personel oraz dobrej jakości

Strefa Biznesu 0 Comments

O różnych typach i rodzajach drukarek

Dzisiaj do przenoszenia obrazu lub tekstu na papier, ale także na folię albo płótno najczęściej wykorzystywane są współpracujące z komputerem lub innymi urządzeniami drukarki. Urządzeń drukujących jest dzisiaj całe mnóstwo;

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź