Reklama natywna – strategiczne narzędzie content marketingu

Reklama natywna – strategiczne narzędzie content marketingu

Choć wywołuje skrajne emocje, to jednak ma wielki wpływ na zmiany w trendach reklamowych. Dobra reklama natywna nie ma nic wspólnego z lokowaniem produktu – jej celem jest sprawienie wrażenia, że czyta się treść obfitującą w ciekawe informacje.

Jak w ciekawy i nienachalny sposób przekazać dziś klientowi informacje reklamowe? Tworzenie neutralnych materiałów, swego rodzaju storytelling, w których produkt jest tylko dodatkiem, wpisuje się w strategię content marketingu. Jednym z jego narzędzi jest reklama natywna. Ma ona wielu zwolenników i przeciwników. Ci pierwsi uważają, że w subtelny sposób nawołuje do wykonania konkretnej akcji. Ci drudzy twierdzą, że pod zwykłym artykułem jednak kryje się forma reklamy. Efekt jest jednak taki, że ciągle jest o niej głośno, a chętnych do skorzystania z tej strategii nie brakuje, podobnie jak firm oferujących tego typu działania – np. Internetum. Co poniektórzy uważają ją nawet za „czarnego konia” reklamy online.

Reklama skrojona na miarę

W serwisach internetowych nie brakuje różnych treści informacyjnych i rozrywkowych, do których użytkownicy mają nieograniczony dostęp. Wśród nich znajduje się również reklama natywna, która niczym kameleon przystosowuje się do danego otoczenia i „wtapia” informacyjnie. Zaciekawia, angażuje czytelnika, powoduje, że chce się nią dzielić z innymi. Nie jest przy tym nachalna, nie irytuje, nie drażni i nie gra pierwszych skrzypiec.

Dobrze przygotowana reklama, przy zachowaniu odpowiednich standardów, może pomóc nadawcom treści. Zawierając rzetelny materiał, wpływa pozytywnie na wizerunek firmy. Kiedy jednak jest źle oznaczona lub jej treść jest zbyt komercyjna, to materiał wywiera negatywne skojarzenia u odbiorców. Przestają oni wierzyć w uczciwość takiego przekazu.

Reklama (z)mierzalna

Efekty reklamy natywnej bada się poprzez parametry jakościowe. Mierzy się zaangażowanie odbiorcy w nią: Czas, jaki poświęca, przewijania artykułu, czytania treści, udział np. w quizach. Jest sposobem na to, aby przekazać informacje użyteczne, interesujące i wysoce dopasowane do określonego czytelnika. Dany produkt lub usługa nie są reklamowane wprost (źródło: https://www.internetum.com/en/revolutionizing-your-business-using-google-trends/).

Wyniki analizy, jaką przeprowadziła firma IHS Technology na zlecenie Facebook Audience Network, pokazują, że do 2020 r. prawie dwie trzecie (63,2%) wszystkich reklam wyświetlanych na urządzeniach mobilnych będzie miało charakter natywny. W skali globalnej będzie to 53 mld dolarów wydatków na reklamę. Tego typu reklama bowiem bardziej angażuje konsumentów niż np. banery i nie nuży go.

Previous Zlekceważyła przepisy i zdrowy rozsądek
Next Myślał, że wyrzucając narkotyki pozbędzie się dowodów

Może to Ci się spodoba

Strefa Biznesu 0 Comments

Toner do drukarek laserowych

W biurach wykorzystuje się obecnie laserowe urządzenia drukujące, które w przypadku biura będą urządzeniem gwarantującym najlepszą wydajność przy zachowaniu racjonalnych kosztów. Dlatego właśnie jeśli ktoś wyposaża biuro najczęściej sięga właśnie

Strefa Biznesu 0 Comments

Czym jest Polski Fundusz Energetyczny FIZAN

Polski Fundusz Energetyczny jest funduszem inwestycyjnym zamkniętym, realizującym w swojej istocie ideę polegającą na budowaniu wartości jego spółek portfelowych, dobranych zgodnie z wartościami oraz kryteriami wyrażonymi w jego statucie. Pośrednio

Strefa Biznesu 0 Comments

Praca w Małopolsce czeka – co piąta firma będzie zatrudniać!

Stopa bezrobocia spada, choć nadal wynosi ponad 6,5%. Czy to oznacza, że w naszym województwie nie ma pracy? Czy szukanie nowego zatrudnienia musi trwać miesiącami i być nieustanną harówką? Nie!

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!