Reklama natywna – strategiczne narzędzie content marketingu

Reklama natywna – strategiczne narzędzie content marketingu

Choć wywołuje skrajne emocje, to jednak ma wielki wpływ na zmiany w trendach reklamowych. Dobra reklama natywna nie ma nic wspólnego z lokowaniem produktu – jej celem jest sprawienie wrażenia, że czyta się treść obfitującą w ciekawe informacje.

Jak w ciekawy i nienachalny sposób przekazać dziś klientowi informacje reklamowe? Tworzenie neutralnych materiałów, swego rodzaju storytelling, w których produkt jest tylko dodatkiem, wpisuje się w strategię content marketingu. Jednym z jego narzędzi jest reklama natywna. Ma ona wielu zwolenników i przeciwników. Ci pierwsi uważają, że w subtelny sposób nawołuje do wykonania konkretnej akcji. Ci drudzy twierdzą, że pod zwykłym artykułem jednak kryje się forma reklamy. Efekt jest jednak taki, że ciągle jest o niej głośno, a chętnych do skorzystania z tej strategii nie brakuje, podobnie jak firm oferujących tego typu działania – np. Internetum. Co poniektórzy uważają ją nawet za „czarnego konia” reklamy online.

Reklama skrojona na miarę

W serwisach internetowych nie brakuje różnych treści informacyjnych i rozrywkowych, do których użytkownicy mają nieograniczony dostęp. Wśród nich znajduje się również reklama natywna, która niczym kameleon przystosowuje się do danego otoczenia i „wtapia” informacyjnie. Zaciekawia, angażuje czytelnika, powoduje, że chce się nią dzielić z innymi. Nie jest przy tym nachalna, nie irytuje, nie drażni i nie gra pierwszych skrzypiec.

Dobrze przygotowana reklama, przy zachowaniu odpowiednich standardów, może pomóc nadawcom treści. Zawierając rzetelny materiał, wpływa pozytywnie na wizerunek firmy. Kiedy jednak jest źle oznaczona lub jej treść jest zbyt komercyjna, to materiał wywiera negatywne skojarzenia u odbiorców. Przestają oni wierzyć w uczciwość takiego przekazu.

Reklama (z)mierzalna

Efekty reklamy natywnej bada się poprzez parametry jakościowe. Mierzy się zaangażowanie odbiorcy w nią: Czas, jaki poświęca, przewijania artykułu, czytania treści, udział np. w quizach. Jest sposobem na to, aby przekazać informacje użyteczne, interesujące i wysoce dopasowane do określonego czytelnika. Dany produkt lub usługa nie są reklamowane wprost (źródło: https://www.internetum.com/en/revolutionizing-your-business-using-google-trends/).

Wyniki analizy, jaką przeprowadziła firma IHS Technology na zlecenie Facebook Audience Network, pokazują, że do 2020 r. prawie dwie trzecie (63,2%) wszystkich reklam wyświetlanych na urządzeniach mobilnych będzie miało charakter natywny. W skali globalnej będzie to 53 mld dolarów wydatków na reklamę. Tego typu reklama bowiem bardziej angażuje konsumentów niż np. banery i nie nuży go.

Previous Zlekceważyła przepisy i zdrowy rozsądek
Next Myślał, że wyrzucając narkotyki pozbędzie się dowodów

Może to Ci się spodoba

Strefa Biznesu 0 Comments

Firmowe auto prosto z wypożyczalni

Nie każdego przedsiębiorcę stać na zakup „za gotówkę” aut firmowych i ich całoroczne utrzymanie. Pozostają wówczas dwie opcje: leasing lub wypożyczalnia. Ta ostatnia może zaproponować wynajem krótko, średnio lub długoterminowy.

Wiadomości 0 Comments

Majątek Polaków wynosi obecnie 6,5 bln zł. Do 2040 roku wzrośnie blisko dwukrotnie

W 2040 roku Polacy zgromadzą majątek wart ponad 18 bln zł – wynika z badania Polityka Insight Research dla Banku Zachodniego WBK. Po uwzględnieniu inflacji będzie to o 70 proc. więcej, niż mają

Strefa Biznesu 0 Comments

Przyszłość polskiej energetyki – rozwiązania Polskiego Funduszu Energetycznego

INNOWACJA, EKSPANSJA I INTEGRACJA TO NAZWA NASZEJ GRY, KTÓRĄ NAZYWAMY BIZNESEM O JUŻ OSIĄGNIĘTYCH SUKCESACH, PLANACH NA PRZYSZŁOŚĆ, NOWYCH PRODUKTACH W OFERCIE I SILE MARKI ROZMAWIALIŚMY Z ROBERTEM ZAGOŻDŻONEM, ZAŁOŻYCIELEM

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!