Jak zwiększyć widoczność firmy w wyszukiwarce internetowej?

Jak zwiększyć widoczność firmy w wyszukiwarce internetowej?

Dobra widoczność firmy w wyszukiwarce internetowej, czyli wysoka pozycja w naturalnych (organicznych) i reklamowych (linki sponsorowane AdWords) wynikach wyszukiwania na frazy związane z profilem działalności, to klucz do biznesowego sukcesu. Jak zwiększyć widoczność firmy w wyszukiwarce – podpowiadamy w tekście.

Dlaczego warto być widocznym w wyszukiwarce?

Wyszukiwarka internetowa to dla zdecydowanej większości użytkowników (także tych mobilnych) punkt startowy w Internecie. To najczęściej wykorzystywane narzędzie do wyszukiwania nie tylko informacji, ale także produktów. Dobra widoczność firmy w wyszukiwarce to:

  • duży ruch na stronie (według badań wyszukiwarki stanowią największe źródło ruchu na stronie – w zależności od branży średnio to 50-60% całkowitego ruchu, wejścia bezpośrednie to średnio 10-12%, linki sponsorowane ok. 6%, linki prowadzące do strony/rekomendacje to średnio 15%).

  • stały dopływ nowych klientów (właściciele firm, szczególnie sklepów internetowych wskazują, że wyszukiwarka to dla nich największe źródło nowych klientów),

  • rozpoznawalność marki (klienci zaczynają nabierać zaufania do firmy, która jest stale prezentowana na czołowych miejscach w wynikach wyszukiwania w towarzystwie liderów z branży).

SEM – sposób na zwiększenie widoczności firmy w wyszukiwarce

Każdemu użytkownikowi wyszukiwarki internetowej po wpisaniu jakiegoś zapytania, ukazuje się lista wyników wyszukiwania. Składa się ona z naturalnych (SERP-y) i płatnych wyników wyszukiwania (linki sponsorowane AdWords). Dobra widoczność w wyszukiwarce, która może zagwarantować firmie sukces, to wysoka pozycja zarówno w rankingu naturalnym, jak i płatnym. Można to osiągnąć poprzez wdrożenie zintegrowanej strategii promocji firmy w wyszukiwarce. SEM (Search Engine Marketing) to kompleksowa taktyka obejmująca kampanie linków sponsorowanych (AdWords) oraz działania związane z jej pozycjonowaniem (SEO).

AdWords

AdWords to płatna reklama, prezentowana nie tylko w wyszukiwarce, ale także w całej sieci wyszukiwania Google, którą tworzą witryny i aplikacje powiązane z wyszukiwarką.  AdWords to reklama w formie komercyjnego linku. Tego rodzaju odnośniki eksponowane są na początku i końcu pierwszej strony wyników wyszukiwania.

Google AdWords

Pod względem wizualnym, poza wyraźnym oznaczeniem „reklama”, płatne wyniki niewiele różnią się od naturalnych. AdWords to szybki sposób na zwiększenia widoczności firmy w wyszukiwarce, więcej dowiecie się tutaj: http://brand.ceo/pl-pl/kampanie-adwords-jak-zwiekszyc-widocznosc-firmy-w-wyszukiwarce/. Dzięki reklamie AdWords, w przeciwieństwie do pozycjonowania (w przypadku SEO na efekty czasem trzeba czekać kilka miesięcy – zależy od konkurencyjności fraz), można zaistnieć na łamach wyszukiwarki praktycznie z dnia na dzień. W tym modelu promocji każda firma może wybrać dla siebie optymalny system płatności (CPC – określenie stawki za każde kliknięcie użytkownika wyszukiwarki, Vcpm – określenie stawki za każdy tysiąc wyświetleń reklamy, CPA – określenie stawki kosztu pozyskania – konwersji. Reklama AdWords oferuje szerokie możliwości w zakresie targetowania. Reklamę w ramach jednej kampanii można kierować na urządzenia stacjonarne i mobilne (smartfony). Miejsce wyświetlania określa zawsze firma w zależności od własnych potrzeb i celów kampanii marketingowych. Efekty reklamy można śledzić w panelu Google Analytics. Firma może monitorować zachowania klientów, od kliknięcia lub wyświetlenia reklamy i przejścia do witryny, aż po poziom realizacji wyznaczonego celu. Dzięki danym pozyskanym w ten sposób można korygować błędy i optymalizować przekaz.

SEO – sposób na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania

SEO (Search  Engine Optimization) to zestaw działań związanych z promocją strony w wyszukiwarce, których celem jest objęcie czołowych pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania na zapytania związane z profilem działalności firmy. Z badań wynika, że ponad 90% użytkowników wybiera link z pierwszej strony wyników, dlatego z punktu widzenia możliwości osiągnięcia celów biznesowych, tak ważne jest, aby być regularnie w TOP10. Obecnie wyszukiwarka Google nieco ograniczyła liczbę wyświetlanych odnośników naturalnych, ich ilość zależna jest od liczby linków sponsorowanych (maksymalnie Google pokazuje 4 reklamy na początku i 4 na końcu pierwszej strony – ilość zależy od zainteresowania firm wyświetlaniem reklamy na konkretną frazę).  SEO to według powszechnej opinii najskuteczniejszy i najbardziej efektywny sposób na obecność w wyszukiwarce. Przy zaangażowaniu stosunkowo niewielkich środków, można osiągnąć bardzo dobre efekty na płaszczyźnie sprzedażowej i wizerunkowej.

Google AdWords

W praktyce SEO to optymalizacja strony on-site, działania związane z content marketingiem i budową bazy linków zewnętrznych.

Podsumowanie

Kampanię linków sponsorowanych (AdWords) należy traktować komplementarnie wobec działań z zakresu SEO. Tylko w ten sposób można obecnie osiągnąć dobrą widoczność firmy w wyszukiwarce, a co za tym idzie i sukces biznesowy.

Previous IV MIEJSCE NASZYCH SIATKARZY
Next WŁAMANIE I POROZBIJANE SAMOCHODY – 20-LATEK ZATRZYMANY

Może to Ci się spodoba

Strefa Biznesu 0 Comments

Rynek big data urósł w ciągu roku o 18 mld dol

Instytucje finansowe, przemysł, koncerny medyczne oraz e-commerce to najwięksi odbiorcy i użytkownicy wielkich zbiorów danych, tzw. big data. Coraz częściej z tej technologii korzystają także małe i średnie przedsiębiorstwa. Pozwala ona między innymi lepiej

Strefa Biznesu 0 Comments

Najmniejsze przedsiębiorstwa mocno odczują podwyżkę cen prądu

Ceny energii są stabilne, wzrosły za to opłaty za sprzedaż i dystrybucję energii elektrycznej. Dlatego od stycznia odbiorcy w Polsce zapłacą rachunki wyższe średnio o kilka procent. Podwyżkę dotkliwiej odczują przedsiębiorstwa, zwłaszcza te

Wiadomości 0 Comments

Majątek Polaków wynosi obecnie 6,5 bln zł. Do 2040 roku wzrośnie blisko dwukrotnie

W 2040 roku Polacy zgromadzą majątek wart ponad 18 bln zł – wynika z badania Polityka Insight Research dla Banku Zachodniego WBK. Po uwzględnieniu inflacji będzie to o 70 proc. więcej, niż mają

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!