Jak zwiększyć widoczność firmy w wyszukiwarce internetowej?
Dobra widoczność firmy w wyszukiwarce internetowej, czyli wysoka pozycja w naturalnych (organicznych) i reklamowych (linki sponsorowane AdWords) wynikach wyszukiwania na frazy związane z profilem działalności, to klucz do biznesowego sukcesu. Jak zwiększyć widoczność firmy w wyszukiwarce – podpowiadamy w tekście.
Dlaczego warto być widocznym w wyszukiwarce?
Wyszukiwarka internetowa to dla zdecydowanej większości użytkowników (także tych mobilnych) punkt startowy w Internecie. To najczęściej wykorzystywane narzędzie do wyszukiwania nie tylko informacji, ale także produktów. Dobra widoczność firmy w wyszukiwarce to:
- duży ruch na stronie (według badań wyszukiwarki stanowią największe źródło ruchu na stronie – w zależności od branży średnio to 50-60% całkowitego ruchu, wejścia bezpośrednie to średnio 10-12%, linki sponsorowane ok. 6%, linki prowadzące do strony/rekomendacje to średnio 15%).
- stały dopływ nowych klientów (właściciele firm, szczególnie sklepów internetowych wskazują, że wyszukiwarka to dla nich największe źródło nowych klientów),
- rozpoznawalność marki (klienci zaczynają nabierać zaufania do firmy, która jest stale prezentowana na czołowych miejscach w wynikach wyszukiwania w towarzystwie liderów z branży).
SEM – sposób na zwiększenie widoczności firmy w wyszukiwarce
Każdemu użytkownikowi wyszukiwarki internetowej po wpisaniu jakiegoś zapytania, ukazuje się lista wyników wyszukiwania. Składa się ona z naturalnych (SERP-y) i płatnych wyników wyszukiwania (linki sponsorowane AdWords). Dobra widoczność w wyszukiwarce, która może zagwarantować firmie sukces, to wysoka pozycja zarówno w rankingu naturalnym, jak i płatnym. Można to osiągnąć poprzez wdrożenie zintegrowanej strategii promocji firmy w wyszukiwarce. SEM (Search Engine Marketing) to kompleksowa taktyka obejmująca kampanie linków sponsorowanych (AdWords) oraz działania związane z jej pozycjonowaniem (SEO).
AdWords
AdWords to płatna reklama, prezentowana nie tylko w wyszukiwarce, ale także w całej sieci wyszukiwania Google, którą tworzą witryny i aplikacje powiązane z wyszukiwarką. AdWords to reklama w formie komercyjnego linku. Tego rodzaju odnośniki eksponowane są na początku i końcu pierwszej strony wyników wyszukiwania.
Pod względem wizualnym, poza wyraźnym oznaczeniem „reklama”, płatne wyniki niewiele różnią się od naturalnych. AdWords to szybki sposób na zwiększenia widoczności firmy w wyszukiwarce, więcej dowiecie się tutaj: http://brand.ceo/pl-pl/kampanie-adwords-jak-zwiekszyc-widocznosc-firmy-w-wyszukiwarce/. Dzięki reklamie AdWords, w przeciwieństwie do pozycjonowania (w przypadku SEO na efekty czasem trzeba czekać kilka miesięcy – zależy od konkurencyjności fraz), można zaistnieć na łamach wyszukiwarki praktycznie z dnia na dzień. W tym modelu promocji każda firma może wybrać dla siebie optymalny system płatności (CPC – określenie stawki za każde kliknięcie użytkownika wyszukiwarki, Vcpm – określenie stawki za każdy tysiąc wyświetleń reklamy, CPA – określenie stawki kosztu pozyskania – konwersji. Reklama AdWords oferuje szerokie możliwości w zakresie targetowania. Reklamę w ramach jednej kampanii można kierować na urządzenia stacjonarne i mobilne (smartfony). Miejsce wyświetlania określa zawsze firma w zależności od własnych potrzeb i celów kampanii marketingowych. Efekty reklamy można śledzić w panelu Google Analytics. Firma może monitorować zachowania klientów, od kliknięcia lub wyświetlenia reklamy i przejścia do witryny, aż po poziom realizacji wyznaczonego celu. Dzięki danym pozyskanym w ten sposób można korygować błędy i optymalizować przekaz.
SEO – sposób na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania
SEO (Search Engine Optimization) to zestaw działań związanych z promocją strony w wyszukiwarce, których celem jest objęcie czołowych pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania na zapytania związane z profilem działalności firmy. Z badań wynika, że ponad 90% użytkowników wybiera link z pierwszej strony wyników, dlatego z punktu widzenia możliwości osiągnięcia celów biznesowych, tak ważne jest, aby być regularnie w TOP10. Obecnie wyszukiwarka Google nieco ograniczyła liczbę wyświetlanych odnośników naturalnych, ich ilość zależna jest od liczby linków sponsorowanych (maksymalnie Google pokazuje 4 reklamy na początku i 4 na końcu pierwszej strony – ilość zależy od zainteresowania firm wyświetlaniem reklamy na konkretną frazę). SEO to według powszechnej opinii najskuteczniejszy i najbardziej efektywny sposób na obecność w wyszukiwarce. Przy zaangażowaniu stosunkowo niewielkich środków, można osiągnąć bardzo dobre efekty na płaszczyźnie sprzedażowej i wizerunkowej.
W praktyce SEO to optymalizacja strony on-site, działania związane z content marketingiem i budową bazy linków zewnętrznych.
Podsumowanie
Kampanię linków sponsorowanych (AdWords) należy traktować komplementarnie wobec działań z zakresu SEO. Tylko w ten sposób można obecnie osiągnąć dobrą widoczność firmy w wyszukiwarce, a co za tym idzie i sukces biznesowy.
Może to Ci się spodoba
Najmniejsze przedsiębiorstwa mocno odczują podwyżkę cen prądu
Ceny energii są stabilne, wzrosły za to opłaty za sprzedaż i dystrybucję energii elektrycznej. Dlatego od stycznia odbiorcy w Polsce zapłacą rachunki wyższe średnio o kilka procent. Podwyżkę dotkliwiej odczują przedsiębiorstwa, zwłaszcza te
Branża PR w Polsce szybko się rozwija
Polski rynek PR rośnie w tempie ok. 9 proc. rocznie. To trzykrotnie szybciej niż średni wzrost na świecie. Wzrasta również zapotrzebowanie na usługi PR, a polskie agencje coraz częściej są doceniane
Jak budować zdywersyfikowany portfel inwestycyjny?
Dywersyfikacja portfela inwestycyjnego to kluczowa strategia zarządzania ryzykiem, która pozwala inwestorom minimalizować potencjalne straty poprzez rozproszenie kapitału pomiędzy różne klasy aktywów. Odpowiednio zbudowany portfel może zapewnić stabilne zyski i ochronę
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!