Jak zwiększyć widoczność firmy w wyszukiwarce internetowej?
Dobra widoczność firmy w wyszukiwarce internetowej, czyli wysoka pozycja w naturalnych (organicznych) i reklamowych (linki sponsorowane AdWords) wynikach wyszukiwania na frazy związane z profilem działalności, to klucz do biznesowego sukcesu. Jak zwiększyć widoczność firmy w wyszukiwarce – podpowiadamy w tekście.
Dlaczego warto być widocznym w wyszukiwarce?
Wyszukiwarka internetowa to dla zdecydowanej większości użytkowników (także tych mobilnych) punkt startowy w Internecie. To najczęściej wykorzystywane narzędzie do wyszukiwania nie tylko informacji, ale także produktów. Dobra widoczność firmy w wyszukiwarce to:
- duży ruch na stronie (według badań wyszukiwarki stanowią największe źródło ruchu na stronie – w zależności od branży średnio to 50-60% całkowitego ruchu, wejścia bezpośrednie to średnio 10-12%, linki sponsorowane ok. 6%, linki prowadzące do strony/rekomendacje to średnio 15%).
- stały dopływ nowych klientów (właściciele firm, szczególnie sklepów internetowych wskazują, że wyszukiwarka to dla nich największe źródło nowych klientów),
- rozpoznawalność marki (klienci zaczynają nabierać zaufania do firmy, która jest stale prezentowana na czołowych miejscach w wynikach wyszukiwania w towarzystwie liderów z branży).
SEM – sposób na zwiększenie widoczności firmy w wyszukiwarce
Każdemu użytkownikowi wyszukiwarki internetowej po wpisaniu jakiegoś zapytania, ukazuje się lista wyników wyszukiwania. Składa się ona z naturalnych (SERP-y) i płatnych wyników wyszukiwania (linki sponsorowane AdWords). Dobra widoczność w wyszukiwarce, która może zagwarantować firmie sukces, to wysoka pozycja zarówno w rankingu naturalnym, jak i płatnym. Można to osiągnąć poprzez wdrożenie zintegrowanej strategii promocji firmy w wyszukiwarce. SEM (Search Engine Marketing) to kompleksowa taktyka obejmująca kampanie linków sponsorowanych (AdWords) oraz działania związane z jej pozycjonowaniem (SEO).
AdWords
AdWords to płatna reklama, prezentowana nie tylko w wyszukiwarce, ale także w całej sieci wyszukiwania Google, którą tworzą witryny i aplikacje powiązane z wyszukiwarką. AdWords to reklama w formie komercyjnego linku. Tego rodzaju odnośniki eksponowane są na początku i końcu pierwszej strony wyników wyszukiwania.
Pod względem wizualnym, poza wyraźnym oznaczeniem „reklama”, płatne wyniki niewiele różnią się od naturalnych. AdWords to szybki sposób na zwiększenia widoczności firmy w wyszukiwarce, więcej dowiecie się tutaj: http://brand.ceo/pl-pl/kampanie-adwords-jak-zwiekszyc-widocznosc-firmy-w-wyszukiwarce/. Dzięki reklamie AdWords, w przeciwieństwie do pozycjonowania (w przypadku SEO na efekty czasem trzeba czekać kilka miesięcy – zależy od konkurencyjności fraz), można zaistnieć na łamach wyszukiwarki praktycznie z dnia na dzień. W tym modelu promocji każda firma może wybrać dla siebie optymalny system płatności (CPC – określenie stawki za każde kliknięcie użytkownika wyszukiwarki, Vcpm – określenie stawki za każdy tysiąc wyświetleń reklamy, CPA – określenie stawki kosztu pozyskania – konwersji. Reklama AdWords oferuje szerokie możliwości w zakresie targetowania. Reklamę w ramach jednej kampanii można kierować na urządzenia stacjonarne i mobilne (smartfony). Miejsce wyświetlania określa zawsze firma w zależności od własnych potrzeb i celów kampanii marketingowych. Efekty reklamy można śledzić w panelu Google Analytics. Firma może monitorować zachowania klientów, od kliknięcia lub wyświetlenia reklamy i przejścia do witryny, aż po poziom realizacji wyznaczonego celu. Dzięki danym pozyskanym w ten sposób można korygować błędy i optymalizować przekaz.
SEO – sposób na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania
SEO (Search Engine Optimization) to zestaw działań związanych z promocją strony w wyszukiwarce, których celem jest objęcie czołowych pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania na zapytania związane z profilem działalności firmy. Z badań wynika, że ponad 90% użytkowników wybiera link z pierwszej strony wyników, dlatego z punktu widzenia możliwości osiągnięcia celów biznesowych, tak ważne jest, aby być regularnie w TOP10. Obecnie wyszukiwarka Google nieco ograniczyła liczbę wyświetlanych odnośników naturalnych, ich ilość zależna jest od liczby linków sponsorowanych (maksymalnie Google pokazuje 4 reklamy na początku i 4 na końcu pierwszej strony – ilość zależy od zainteresowania firm wyświetlaniem reklamy na konkretną frazę). SEO to według powszechnej opinii najskuteczniejszy i najbardziej efektywny sposób na obecność w wyszukiwarce. Przy zaangażowaniu stosunkowo niewielkich środków, można osiągnąć bardzo dobre efekty na płaszczyźnie sprzedażowej i wizerunkowej.
W praktyce SEO to optymalizacja strony on-site, działania związane z content marketingiem i budową bazy linków zewnętrznych.
Podsumowanie
Kampanię linków sponsorowanych (AdWords) należy traktować komplementarnie wobec działań z zakresu SEO. Tylko w ten sposób można obecnie osiągnąć dobrą widoczność firmy w wyszukiwarce, a co za tym idzie i sukces biznesowy.
Może to Ci się spodoba
Branża PR w Polsce szybko się rozwija
Polski rynek PR rośnie w tempie ok. 9 proc. rocznie. To trzykrotnie szybciej niż średni wzrost na świecie. Wzrasta również zapotrzebowanie na usługi PR, a polskie agencje coraz częściej są doceniane
Najmniejsze przedsiębiorstwa mocno odczują podwyżkę cen prądu
Ceny energii są stabilne, wzrosły za to opłaty za sprzedaż i dystrybucję energii elektrycznej. Dlatego od stycznia odbiorcy w Polsce zapłacą rachunki wyższe średnio o kilka procent. Podwyżkę dotkliwiej odczują przedsiębiorstwa, zwłaszcza te
Jak zoptymalizować stronę pod kątem użyteczności
Internet stał się nieodłączną częścią naszego życia. Właściciele firm każdej branży powinni zdać sobie sprawę z tego, jak istotne jest zaprojektowanie i zoptymalizowanie witryny internetowej w celu zwiększenia jej przyjazności
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!